Kalmar, here I come!

Då ska man visst bli student igen! Fasen va roligt! Det ser högst positivt ut att jag har kommit in på kursen i Kalmar. 15 platser, 15 sökta! De vågade ju inte lova något ifall det kommer in efteranmälningar. Men ändå!!! Klart besked får jag nästa vecka. Det enda jobbiga är att börja pendla igen, och att vi kommer ha riktigt ont om pengar nästa termin. Men vi ska klara det. Vill man, så kan man!

Max är fortfarande dyngförkyld och jag hostar som attan. Jag vet inte vad vi ska hitta på idag. Men en liten promenad blir det nog och så ska Max och jag hänga ut mat till alla vinterfåglar. Igår tog vi bussen in till stan och fikade med mamma, som var ledig. Älskar att bara umgås med henne. Max satt och lät brummande (som bussen) hela vägen in till stan och lekte tittut med två gammeltanter. På eftermiddagen försökte jag pyssla lite med julkorten, medan Max satt med vid bordet. Gick ganska bra faktiskt. Man får leka "var är ...?" hela tiden för att han inte ska bli uttråkad. Han förstår så mycket nu. Han kan: Var är lampan, bollen, bilen, grodan, klockan, magen, näsan, ögat, vattnet, piraten, maten, mamma, pappa mm. Han pekar och pekar. Visar vad han vill ha och vart han vill att vi ska gå med honom. Igår sa han momo (mormor) för första gången också. Det är den första personen han nämner förutom mamma och pappa. Mormor blev överlycklig när hon hörde detta. Något som också är nytt och mycket praktiskt för mig och Johan, är att han nickar om man frågar honom vissa saker. Som tex Är du hungrig? Vill du vila? Det gör det ju så mycket lättare att veta vad han vill. Nu har han snart sovit middag i en timme, så han lär väl vakna snart min lillpuff!

Ha en härlig vinterdag! 

HÄR KOMMER EN LTEN BILD OCKSÅ!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Va roligt att du antagligen kommer in på skolan!!! Är superglad för din skull!

Hoppas ni är friska till nästa vecka så vi kan ses nåt. Vendela saknar sin lilla Max.

Kram

2009-12-02 @ 13:36:47
Postat av: Anonym

Vad kul att kunna läsa om er här, även om det är ännu roligare att ses och höras "live" förstås! Är glad för din skull att du nog får din utbildning! Kram på dig så hörs vi

2009-12-02 @ 14:25:57
Postat av: Stina

glömde skriva att det var från mig...

2009-12-02 @ 14:26:39
Postat av: Elin Lööw

GRATTIS:) o lycka till med studierna!

och vad duktig han är, "stor-Max"

kram lill-Max o Elin

2009-12-02 @ 18:23:39
URL: http://max.barraza.se
Postat av: Jessica Lindgren

Vad kul att du antagligen kommit in! Grattis!

2009-12-02 @ 20:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0