Svirar-Lupli och hemma-Louie

Ikväll är Johan ute och svirar med gamla OIK-spelare, så jag tänkte passa på att blogga lite.


Jag och Max är nyss hemkomna från 50års-middag hos Monica. Vet inte vad det var med mitt lilla gull ikväll, men han var helt galen. Satt och illvrålade vid middagsbordet, slet loss ena benet från Monicas badkar, slet loss telefonjacket från väggen mm. HULLIGAN! Ibland känns det nästan lite dumt när man kommer med barn för de tar så mycket fokus från annat. Nu vet jag att min kära faster älskar Massi, men det skulle ju faktiskt vara fest  för henne och inte barnkalas. Kanske att jag har blivit mer medveten om detta som förälder, eftersom vi har så många runt omkring oss som inte har barn. Själv måste jag nästan erkänna att jag är glad att det är lite fart i min unge. Jag tycker om att han är nyfiken på saker, är bestämd och vet vad han vill. Det är klart att det kan bli jobbigt ibland. Men eftersom han kan sitta och mysa och vara lugn om kvällarna också, så får vi ju lite av båda delarna. Jag är så kär i min lilla puff, som nu ligger och sussar sött. Det gick hur bra som helst att natta honom ikväll! Appropå hulligan...igår kröp han ur sin spjälsäng. Jag vaknade av att han dunsade ner i min säng. Hur lyckas han?

Nu är jag äntligen klar med alla julklappar. Ska bara köpa en 50-kronors julklapp till en lek också. Någon som har något bra tips?

Åse: Vill också skicka lite styrkekramar till Åse! Vi ska ha värsta kalaset när ni kommer. Lovar!

Stina med familj: Hoppas ni har det toppen. Kör försiktigt hem imorgon!

Vendela: Jag kan inte fatta att våra små skruttar har blivit ett år. Grattis Vendela på ettårsdagen!

Martin: Tack för presenten!!!! Blev mycket glad.


Kommentarer
Postat av: Åse

Tack sötaste för kramarna - dom värmer & behövs!! Puss

2009-12-20 @ 18:14:45
Postat av: Muppe

Va?? ett ben från monicas badkar? det missade jag hahahaha! tänk snart när Melker kryper runt, då blir det två hulliganer =)

2009-12-20 @ 20:56:54
Postat av: svärmor

Först tänkte jag skriva och skälla: Hur KAN du kalla mitt barnbarn för huligan!!! Men så kom jag på att det är ju inte bara mitt barnbarn. Huliganungen får Pia Och Håkan ta på sig.

Kram till er alla tre.

PS Det är härligt med små barn som det är klös i DS

2009-12-21 @ 16:27:57
Postat av: Sanna

Kul att läsa att ni har fullt fart! Låter sunt =)

Kram och GOD JUL!!!

2009-12-21 @ 17:55:10
Postat av: Maria

Håller med Sanna, det låter sunt med en kille som det e lite fart i, det verkar som om vi också fått en sådan, en envis i alla fall :)

Kram

2009-12-21 @ 18:57:38
Postat av: Louise

Oj va roligt att så många skriver. Vet att jag sa i början att jag skrev för min egen skull. Ångrar det, för det är himla MYCKET roligare att sriva när man får kommentarer :). Kram och god jul!

Sanna: Hoppas allt är bra med dig :)

2009-12-22 @ 10:11:04
Postat av: Sofie o Vendela

Vendela tackar så mkt för gratulationen!! Ja, visst är det helt sjukt att det redan gått ett år!!

Vi måste ses snart, vi saknar er massor! Får ta tag i det när alla helgerna är över...

Hoppas ni haft en trevlig jul och att ni får en superbra nyårsafton. Kram kram

2009-12-28 @ 22:30:15
Postat av: Sofie o Vendela

Vendela tackar så mkt för gratulationen!! Ja, visst är det helt sjukt att det redan gått ett år!!

Vi måste ses snart, vi saknar er massor! Får ta tag i det när alla helgerna är över...

Hoppas ni haft en trevlig jul och att ni får en superbra nyårsafton. Kram kram

2009-12-28 @ 22:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0