Blogg-bitch

Vi har haft en riktigt bra period med Max nu. Han sover till sju, halv åtta varje dag. Det betyder att hans mamma känner sig pigg och alert. Det är så skönt att slippa vila när han vilar, och istället kunna få lite egentid eller få lite uträttat. Just nu så kryper lilla Gullet Larsson omkring och leker på golvet. Favoritleksakerna är, för tillfället, 3D-boken som han har fått av sin mormor och den stora plattan med alla knappar som han har fått av sina kusiner. Tack för de grejorna! I eftermiddag blir det Lyckebofika, så Max får träffa några andra barn och leka lite.

På förmiddagen brukar jag titta på "Efter tio" med Malou. Jag tycker ibland att de har intressanta diskussioner, och det känns som ett trevligt program att halvtitta på. Idag diskuterade de olika bloggar. Bland annat kritiserade de bloggerskan Kissie. Herre Gud, vad är det för en människa? Ordet bitch, dök upp i hjärnan med en gång. Undrar om hon verkligen kan ta ansvar för det hon skriver. Hennes ordförråd består av glåpord och förolämpningskommentarer till åtminstonde 50 %. Vem tillåter en så otroligt dålig förebild att använda sig av deras bloggsystem? Jag, som är högstadielärare, förfasar mig över hur unga tjejer kan påverkas av detta ytliga och odrägliga sätt att vara. Men en eloge till Kissie för att hon har lyckats manipulera svenska, unga tjejer att tro att hon är något! Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka synd om tjejen, och undrar vad det är som har gjort henne till den hon är. Annars måste jag säga att jag är positiv till bloggande :) Ett utmärkt sätt för folk att få skriva av sig, använda språket, få respons på det man skriver och nå ut till folk som har det intresset som man just själv har. Är otroligt nyfiken på Alexander Bards blogg om religion. Ska försöka hitta den bloggen.

Ha en bra dag mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0