Lill-Bertil!

Idag vaknade vi pigga, glada och fulla med energi. Vid kl 10 hade Max och jag städat hela övervåningen ordentligt. Max kröp omkring och undersökte saker och jagade dammsugaren. Vid kl 11 var så trött att han knappt orkade äta välling innan sin tupplur! Fullt ös för att sedan bli halvt medvetslös, ha ha. 

Saknar min morfar så mycket idag! Det kommer dagar då han finns med extra mycket tankarna. Det började med att jag såg reklam för en cd med Frank Sinatra på TVn. Kan se morfar framför mig när han var i sitt esse. Sjungande, busande och dansande med mig på vardagsrumsgolvet. Ler åt tanken :) Det är med värme i hjärtat jag minns alla roliga stunder. Jag är verkligen lyckligt lottad som har haft en morfar som har gett mig så mycket kärlek och ljus i mitt liv.

Hoppas att Max har fått några av sin gammelmorfars egenskaper. Men jag kan redan se en del likheter. Kan ju i och för sig bero på att jag också är otroligt lik min morfar; tycker om uppmärksamhet, ser allting svart eller vitt, älskar att ha folk omkring mig, otroligt barnkär mm. Just det här med uppärksamhet och den sociala biten ser jag i Max också. Kanske det bor en liten Lill-Bertil i Max!!! Det får vi hoppas.


MORFAR BERTIL


MAX JOHAN BERTIL

Kommentarer
Postat av: Maria

Va fint du skrivit om "morfar". Han va såå mysig som ALLTID kom fram och pratade på hockeyn osv... :)

2009-11-11 @ 14:35:43
Postat av: Muppe

Åh älskade morfar!! Nu måste jag gråta lite. Jag såg också den reklamen för några dar sen och tänkte direkt på morfar. Saknar honom så himla mycket!

2009-11-11 @ 15:23:16
Postat av: Mojjan

Saknar honom också jättemycket!!!!!!! Men han har gett oss mycket glädje och skratt precis som lill-Bertil gör

2009-11-12 @ 16:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0