Varför är jag så?

Idag har vi haft en supermysig dag med Max tjej Vendela och hennes mamma Sofie! De har busat tillsammans och skrikit ikapp när de skulle sova middag. Kunde inte låta bli att få ett fnissanfall. När den ena började, så hakade den andre på. Tänk vad man har fått ändra sättet att umgås sedan man fick barn. Förrut satt man i soffan med en kopp kaffe och pratade om helgens senaste fest, och vad man skulle hitta på kommande helg. Nu sjunger man barnvisor och pratar utvecklingssteg, medan kaffekoppen står på diskbänken för att inte ungarna ska få tag på den. Ha ha! Men det ena är inte roligare än det andra. Man behöver det bästa av båda världarna. Det är så härligt att se skruttarna roa varandra. Och äntligen, fick jag en heldag med Sofie (som jag för övrigt kan prata både barn och annat med :) Tack min vän!

Ikväll blir det fika med tjejgänget! Ser fram emot att slappa och snacka skit på Nilssons. Måste försöka hinna med att städa lite också. Detta med tanke på att vi får gäster imorgon och att släkten kommer på söndag. Då spänner lilla jag på höga prestationsnivån! Måste vara så fint som möjligt när de kommer. Tro inte att det räcker med att dammsuga och dammtorka. Nej nej, det ska bäras upp på vinden och plockas bort onödiga grejor och kanske ändras om lite här och där. Varför är jag så? Vet ju om att jag bara blir stressad av det. Man borde tänka att ens hem duger som det är, och jag ÄR duktig även om jag har lite stökigt. Är ni andra likadana? 


MAX, SOFIE OCH VENDELA!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack själv för en underbar dag!

2009-11-10 @ 16:48:19
Postat av: Åse

Mysigt!!



Jag brukar tycka det är toppen att vänta hem gäster - man får så mycket gjort som annars är lite svårt att hitta motivation till!



KRAM pluttan

2009-11-10 @ 17:01:28
Postat av: Anonym

Åse: Ja det brukar vi också alltid säga. Tur att man får besök ibland.

2009-11-10 @ 20:59:30
Postat av: Elin Lööw

Lycka är att ha vänner <3 och Sofie är en stjärna för sig! Glad att jag är omringad av så fina människor:) KRAMIS

2009-11-20 @ 17:00:41
URL: http://www.max.barraza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0