En finfin vecka!

Å, vilken bra vecka det har varit! Jag har fått mycket avklarat och gjort mycket roligt! Båda mina examinationer är nu avbockade! Så nu har jag en pluggfri helg. Just nu är Max ute i Mockebo och jag ska sätta mig och skruva ihop hans nya bokhylla. Tog en liten shoppingrunda på Ikea efter sista examinationen. Det var så lite folk där och så skönt att bara gå omkring och strosa helt själv!

I veckan har vi träffat Sofie och Vendela tre dagar i sträck. Vi har myst hemma hos dem, varit på badhuset och haft långfrukost här hemma. Jag har också hunnit med att träffa Elin och Johanna. Johanna bjöd på världens godaste mat. Kolla in "Gudfaderns pasta" på tasteline.com. Sååå gott!

Det märks också att vi har träffat Lina lite mer än vanligt nu, för Max har börjat fråga efter henne. "Ninni" = Lina. När vi var hos Röding och Lina inte var hemma, så ropade han på Ninni. Han såg en bild i tidningen på en blond tjej och pekade och sa Ninni. Annars är det ju mest ordet "kalu-kaa" = falukorv som gäller. Ja just det... "haja" var det ju också. Då vill han sjunga låten om hajarna. Mormor ropar han på varje dag, men han låter som en amerikan när han försöker få till R:et på slutet.

Det går sakta men säkert framåt med att lära sig gå. Han tycker fortfarande att det är jättekul att gå mellan Johan och mig. Men nu har han börjat resa sig själv från golvet utan att hålla i nåt och klättra upp på fotpallen mm. Det är bra att han testar så han inte blir så där osäker och rädd för att tappa balansen.

Nu ska jag ta tag i den där bokhyllan! Passa på när inga klåfingrar finns i närheten :)



Kommentarer
Postat av: Åse

saknar lillplutte-massi så himla mycket!!! Vad roligt med nytt inlägg!!!!!!!!!!



KRAM KRAM

2010-02-21 @ 16:34:10
Postat av: Muppe

ja man får ju klu-kaaa på huvudet när han säger det, det är ju såå gulligt! Älsklingsgoset! Kalu-kaa!!

2010-02-22 @ 11:37:38
Postat av: Elin

Hej

hoppas vi kan följa med er till simhallen på torsdag:)

ÅÅÅ gudfaderns pasta, hur gott som helst!!!

2010-02-22 @ 21:35:36
URL: http://max.barraza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0