Louie på gott humör!

Oj oj vilken härlig dag att vakna till. Vi har sovit så gott i natt och när jag tittade ut var det -3 och strålande sol. Både Johan och jag är lediga idag. Tror jag ska ta med mina grabbar ut på en långpromenad.

I söndags var vi ute i Mockebo och sedan och matade ankorna i parken. Max provade gummistövlarna som han hade fått av Hilde. Han klarade att gå i dem om jag höll honom i handen. Vi gick och gick. Jag tror att han fick lite träningsvärk för han har inte velat gå så mycket sedan dess.

I fredags hade vi fest här. Å vad roligt det var att gå ut tillsammans med Johan. Det var länge sedan vi dansade ihop. En kompis från Kalmar var här och hälsade på. På +28 var det verkligen schlageryra, så det blev inte så mycket häng i baren :)

Några nya ord har hoppat ur Max mun också! Rum-rum = Röding. Oll = boll. Anan = Banan. Tittuu = titt ut. Han använder fortfarande amerikanska R och tjocka L. Det låter så gulligt. Annars är det mest oj och gonk = bonk, när han trillar eller när något smäller.

Jag köpte en superbra bok till honom på bokrean igår. Det var en massa fyrkantiga bilder på varje sida med olika saker. Han älskade den och vi satt länge oc frågade vad de olika sakerna var och han pekade. Det är så ljuvligt att komma hem till honom efter en dag i skolan. Man uppskattar tiden tillsammans mycket mer och njuter av att leka och busa med honom.

Johan har sovmorgon idag, men nu tycker jag det är dags att få upp honom. Ska överraska honom med lite frukost på sängen tror jag!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Åse

Härligt!! Saknar Massi-Moooo & er så mycket!! Måste ringa & se om han vill prata med faster! KRAM

2010-03-02 @ 21:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0