En mammas klagan!

Lilla varma kroppen mot mig i sängen. Vaken och försöker få ner febern med alvedon och iskallt vatten. Lilla Massi snurrar runt runt och gnyr lite. Varför varför varför måste min stackars unge bli sjuk hela tiden. Nu måste jag skriva av mig för att jag tycker så synd om honom. Vakna nätter, hög feber, kräks så fort febern blir för hög, torka, få ner febern, oro. Å vad jag hatar detta! Önskar han bara kunde få känna sig pigg och glad. Tänk själv om man skulle va sjuk så ofta, man skulle ju bli helt knäckt. Han har ju precis kommit igång att äta ordentligt när det är dags för nästa omgång. Sen kan jag inte hjälpa att jag tycker lite synd om mig själv också för jag är så himla TRÖTT! Vakna nätter och kaos på jobbet. Jag vill ha sommarlov nu!

Tur är det, att han är så glad och go och ändå håller humöret uppe så bra han kan! Och tur att våren är på väg så han inte blir sjuk lika ofta i alla fall. Kanske skulle fundera på att flytta utomlands över vinterhalvåret ;)

Hoppas ni står ut med mitt lilla klagoinlägg, för nu har jag gnällt färdigt ;) 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Puh! Stackars Louie och stackars Massi. Det är hemskt när de blir sjuka. Vi har precis överlevt Lilys första sjukdagar, jag trodde att vi skulle klara oss från sånt här innan dagis. Tji, fick jag. Man känner sig så maktlös.

Hoppas lille Max kryar på sig snart och att du får återhämta dig snart också.

Stor, stor kram

2011-03-16 @ 10:39:57
Postat av: lovisa

Godmorgon:)

2011-03-16 @ 10:59:01
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: yasmine modell fru och mamma

stackars liten

2011-03-16 @ 11:18:17
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: svm

Men visst är det slit i hjärteroten när ens barn är sjuka. Å så ska man dessutom både orka, orka och ha dåligt samvete för att man tycker det är jobbigt. För det är jobbigt! Säg bara till så avlastar jag så gärna. Kram

2011-03-22 @ 22:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0